1. Om Gozzi Ecom AB
1. Beställning
1. Leverans
1. Priser
1. Ångerrätt
1. Reklamation och klagomål
- Företaget har sitt säte i Uppsala. Företagets postadress är Kungsängsgatan 17.
- Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kundservice@frokensnusk.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
1. Beställning
- När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
- Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kundservice@frokensnusk.se.
1. Leverans
- Våra normala leveranstider är 5-7 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
- Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: kundservice@frokensnusk.se.
1. Priser
- Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
- Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
1. Ångerrätt
- Vid köp av andra varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt och den ska vara oss tillhanda igen inom dessa 14 dagar.
- Du kan BYTA om du fått fel storlek - kontakta oss snarast inom 14 dagar från att du mottog varan.5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
- Du måste meddela att du ångrar dig inom 14 dagar från att du mottagit varan. Meddelandet ska skickas till oss kundservice@frokensnusk.se
- . I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
- Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
- Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
- På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
- Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
- Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
- Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
- Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
- Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
- Lösnummer av tidningar eller tidskrifter. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
1. Reklamation och klagomål
- Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
- Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
- Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Hur går du tillväga vid reklamation?
- Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kundservice@frokensnusk.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
- Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.